Bästa loppisfynden 2011

Så här i skiftet till ett nytt år är det många som tänker tillbaka på det år som gått. Så även jag. Jag har nämligen grottat ner mig i alla loppisfynd som gjordes under 2011. Det har blivit en hel del ångerköp, en hel del ”köpa för att sälja vidare”-köp, men också massvis av fint, snyggt och användbart. Det har framförallt blivit kaffekannor, bestick och tallrikar i mängder, blomkrukor, servisglas, kaffekoppar och ett och annat fat.

För att kunna lämna loppisåret 2011 bakom mig och ta steget in i loppisåret 2012 har jag bestämt mig för att sammanfatta året genom att visa ett par av mina favoritfynd från det gångna året.

Här kommer första favoriten:

Två stora fat från Rörstrand, formgivna av Marianne Westman. De kom 1956 enligt det här produktbladet som Porslinsbloggen letat fram, och gjordes i olika färger. Båda dessa fat, som är 45 respektive 35 cm långa, är stämplade Rörstrand. Jag gav ett par tior för båda.

Imorgon kommer nästa favorit!

2 thoughts on “Bästa loppisfynden 2011

  1. Åhhh, har du hittat de där godingarna! Färgen är helt underbar. De där ska jag hålla ögonen på om de dyker upp på loppisborden.
    Jag har ett grönt fat men nu hittar jag inte det på egna bloggen.
    Var rädd om rariteterna :-)))

Kommentera

