Den vackra karaffen – till sist komplett med glas

Man skulle kunna säga att det var med den här karaffen från Johansfors som det började. Det är nämligen den första saken som sambon och jag köpte på en loppis tillsammans. Det var han som insisterade och det var han som betalade en hel tjuga för den. Vi ställde den i köksskåpet, jag tyckte att den var helt okej men undrade vad vi skulle ha den till. Det var sju år sedan. Sedan dess har vi hunnit med ett par flyttar och sedan något år tillbaka står den framme. Den har faktiskt blivit en riktig favorit och en av få saker som jag absolut inte kan tänka mig att göra mig av med.

Glaskaraff & dricksglas

De senaste åren har jag letat efter tillhörande glas. Jag har sett olika varianter av kannor och glas på ett par olika bloggar, men jag har aldrig sett dem till försäljning på loppisar eller auktioner. Förrän i förra veckan. På min favoritloppis, längst inne i lokalen, halvt gömda bakom ett par gamla högtalare stod de: fyra stycken glas i samma mönster som karaffen. Eufori.

Andra delar i samma serie:

Hos Porslinsbloggen kan du se finfina dessertskålar.
Butiken Linne & lump har sålt fyra saftglas och en ursnygg kanna.

Har du andra delar och kan tänka dig att sälja? Hör av dig!

2 thoughts on “Den vackra karaffen – till sist komplett med glas

Kommentera

