Lucka 3 i retrobloggarnas adventskalender

Hänger ni med i retrobloggarnas adventskalender? Idag, den 3 december, har turen kommit till mig. Jag vill passa på att visa en liten del av allt det som gömmer sig i vår lilla trea. En liten smällkaramell full med godbitar, helt enkelt.

Adventskalendern 2013

Samlingen visar hur brokigt mitt intresse är. Jag faller för kaxiga kaffekoppar, flytande blått, bleka keramikvaser i vackra former, pastellfärgat porslin och tidlösa designklassiker. Det är servisglas och bestick och koppar och plåtburkar. Tallrikar, ljuslyktor och allt det där andra som går att fynda till en billig peng på närmsta loppis. Det finns ingen logik i mitt samlande, knappt ens en röd tråd. Men vad gör det?

Nu skickar jag turen vidare, imorgon är det nämligen Gilas grottas tur att öppna en lucka i retrobloggarnas adventskalender. Mycket nöje!

9 tankar om “Lucka 3 i retrobloggarnas adventskalender

    • Javisst, intresset och smaken förändras ju under åren och med det förändras den eventuella röda tråden. Jag imponeras av de som hittat sin nisch och fokuserar på till exempel en viss färg eller ett visst årtionden (deras hem måste hänga ihop mer än mitt). 🙂

Lämna en kommentar