Olivi

Chokladmuffins. Vanliga muffins. Muffins med diverse chokladgodis i. Tigermuffins. Brända muffins. Torra muffins… Jag har bakat min beskärda del muffins genom uppväxten. När muffinsbaket stod mig upp i halsen och det var det dags att gå vidare introducerade en av mina vänner kladdkakan. Vi var 14-15 år gamla och hon berättade att hon testat många olika recept på kladdkaka – och till sist hittat det bästa. Huruvida hon står fast vid det än idag vet jag inte, men jag bakar fortfarande kladdkaka efter hennes recept.

Assietten heter Olivi och kommer från Upsala-Ekeby Gefle. Jag köpte ett dussin sådana för 25 kronor på en loppis för några veckor sedan. Jag gillar dekorens enkelhet. Lite gammeldags stil, måhända, men definitivt värda en andra chans.

One thought on “Olivi

Kommentera

